A área de persoas como motor do cambio: catro claves na área de recursos humanos

A responsabilidade social corporativa (RSC) evolucionou cara a un modelo máis humano, no que a área de persoas xoga un papel estratéxico. Coidar do benestar físico e psicolóxico dos equipos, apostar pola diversidade e garantir unha contorna laboral sostible e ética son hoxe prioridades indiscutibles. As empresas que lideran este cambio non só fortalecen a súa cultura interna, senón que tamén gañan en competitividade e reputación. 

Este ano 2025 está sendo un ano clave para consolidar un modelo empresarial máis responsable. Que están facendo as empresas que marca a diferenza na área de recursos humanos? 

 1. Diversidade e inclusión: clave para atraer e fidelizar talento

Fomentar contornas diversas e inclusivas xa non é só unha cuestión de xustiza social, senón unha estratexia empresarial intelixente. As políticas DEIB (Diversidade, Equidade, Inclusión e Pertenza) axudan a construír equipos máis creativos, cohesionados e aliñados cos valores actuais da sociedade. 

Desde a área de persoas, refórzase a necesidade de deseñar procesos de selección libres de rumbos, fomentar a representación de colectivos infrarrepresentados e promover unha cultura organizativa que valore as diferenzas como fonte de innovación. Todo iso impacta directamente na satisfacción laboral e no sentimento de pertenza do talento. 

 2. Benestar psicolóxico: un investimento imprescindible

O coidado da saúde mental dos traballadores está sendo outro dos grandes eixos de traballo xa que as organizacións son cada vez máis conscientes de que o benestar emocional inflúe directamente na produtividade, o compromiso e a retención do talento. 

Por iso, moitas empresas están a impulsar programas de benestar psicolóxico que se adaptan ás distintas realidades dos seus empregados. O liderado empático, a prevención do estrés e o acompañamento emocional consolídanse como responsabilidades estratéxicas da área de persoas, que debe ser garantía dunha cultura laboral saudable e resiliente.

3. Sustentabilidade ambiental con enfoque humano

A sustentabilidade non só afecta aos procesos produtivos, senón tamén á forma en que se organiza e motiva aos equipos. Desde RRHH, promóvese unha nova forma de traballar máis aliñada cos valores ambientais: oficinas ecoeficientes, dixitalización de procesos, mobilidade sostible ou formación interna en boas prácticas enerxéticas. 

Ademais, cada vez máis persoas queren traballar en organizacións comprometidas co planeta. A sustentabilidade, por tanto, convértese tamén nun foco de atracción e fidelización de talento. 

 4. Transparencia: unha demanda interna e externa

A transparencia é xa unha expectativa básica tanto para os consumidores como para os propios traballadores o que implica unha maior claridade nas políticas internas, nos procesos de promoción ou nas medidas de conciliación. 

A rendición de contas esténdese a todos os niveis: ambiental, social e laboral. Por iso, os departamentos de RRHH deben liderar a elaboración de informes internos e externos que reflictan o impacto real das accións da empresa nas súas persoas e na sociedade. 

Así que as tendencias que se están a seguir na área de persoas son as protagonistas para alcanzar unha transformación a empresas máis conscientes, sostibles e centradas no benestar. Coidar do talento é tamén coidar do futuro. 

Se precisas asesoramento nesta materia por parte do equipo de expertos da Oficina Económica de Galicia, recorda que podes solicitalo a través deste formulario.